Kerstsupermarkactie 17 en 18 december 2010

Zes leden van de Lions Club Almere Veritas hebben op 17 en 18 december meegeholpen met de Kerstsupermarktactie van VLA, het Voedselloket Almere.

Aan het winkelend publiek is gevraagd wat extra boodschappen te doen en die af te staan voor het Voedselloket.

De Veritassers stonden in de hal bij Dirk van den Broek in Almere Stad en hebben een indrukwekkende stapel dozen met inhoud verzameld. In deze uren maakten we kennis met een divers publiek.

Van mensen die zelf ooit afhankelijk zijn geweest van een voedselpakket en emotioneel voor je staan met 3 artikelen, tot mensen die het hele ‘boodschappenlijstje’ in drievoud inleveren.

We kijken terug op een indrukwekkende, leerzame en geslaagde dag. Tijdens de actie hebben in totaal 215 vrijwilligers bij 14 supermarkten ruim 900 dozen ingezameld! Met de ingezamelde producten hebben 220 gezinnen met Kerst en de 10 weken erna een gevarieerd levensmiddelenpakket ontvangen.

Voor meer informatie over VLA zie: http://www.voedselloketalmere.nl.

Lenny van den Brink