NL
-Doet-actie van Lions Club Almere Veritas
voor Dierenasiel Almere

Op 18 en 19 maart 2011 heeft het Oranje Fonds, samen met duizenden organisaties in het land, NL DOET georganiseerd; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NL DOET zet de vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken. Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. Het Oranje Fonds laat  met NL DOET zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn. Daarnaast draagt NL DOET bij aan een goed imago van het vrijwilligerswerk.

Het Oranje Fonds is het grootste nationale fonds op sociaal gebied en laat Nederland van zijn beste kant zien. Per jaar besteedt het ongeveer € 24 miljoen aan organisaties en initiatieven die de sociale cohesie versterken in Nederland en in het Caribische deel van het Koninkrijk. De Prins van Oranje en Prinses Máxima zijn beschermpaar van het Fonds.

De Lions Club Almere Veritas heeft op zaterdag 19 maart het Dierenasiel Almere blij gemaakt met de NL Doet actie. Lions Club wordt gesteund door Spot Light, Gio Adviesgroep, AVisueel, B&S, Reimert, HEMA, Arcuris, VBA, Preventie Centrum, Hocras en Van Oort.

Bij Dierenasiel Almere op industrieterrein De Vaart zitten honden, katten en knaagdieren. Al deze dieren wachten op een nieuw baasje! Mensen die geïnteresseerd zijn in een dier, kunnen 6 dagen per week langskomen bij Dierenasiel Almere om hun nieuwe huisdier uit te zoeken. Het Dierenasiel kan altijd (financiële) steun gebruiken. En zo zijn het Dierenasiel en De Lions Club aan elkaar gekomen op de NL Doet dag.

Het Dierenasiel heeft diverse honden speelweides, zodat de honden heerlijk buiten kunnen spelen. In de zomermaanden kunnen de temperaturen behoorlijk hoog oplopen, zeker omdat er bijna geen schaduwplekken waren voor de honden.
Lions Club heeft er samen met hun sponsoren voor gezorgd dat er maar liefst twintig (!) dakplatanen geleverd zijn, welke beschikbaar gesteld zijn door Bomencentrum Van Oort. Reimert heeft ervoor gezorgd dat er ook palen geleverd zijn en boomband, zodat de bomen ook stevig geplaatst konden worden.

’s Morgens vroeg waren er zo’n 14 leden van De Lions aanwezig bij het Dierenasiel om de handen uit de mouwen te steken. Met de bomen en aarde slepen, de palen ingraven en alles met boomband vastzetten. Er is enorm hard gewerkt en uiteindelijk zijn alle 20 bomen geplaatst! Supergoed werk waarmee het Dierenasiel Almere ontzettend blij is. De honden kunnen van de zomer eindelijk genieten van schaduw en 1 dakplataan is dusdanig geplaatst dat zelfs een deel van de konijnen in het buitenverblijf in de schaduw kunnen zitten.

Uiteindelijk dus een zeer geslaagde dag voor zowel Lions Club als Dierenasiel Almere!