Inleveradressen

Makassarweg 68 a

Voedsel Loket Almere De Steiger 122

TWEEDE PERSBERICHT  22feb17

Leerlingen schieten Lions te hulp bij het tellen van de DE-waardepunten voor het VoedselLoket Almere

Op woensdag 1 maart zullen de leerlingen van groep 6c van basisschool de Dukdalf in Almere Buiten de Lions Club Almere Veritas te hulp schieten bij het tellen van alle DE-waardepunten voor het VoedselLoket Almere (VLA). De hoeveelheid gedoneerde punten is inmiddels rond de 400.000 en de verwachting is dat hier nog veel meer bij komt.

Basisschool de Dukdalf is ook een inzamelpunt van DE-waardepunten voor de actie. De juf van groep 6c, Esther de Boer, ziet het tellen van de punten als een leuke en zinvolle variatie op de dagelijkse rekenles uit de methode. De kinderen zullen bij het zien van de verhuisdoos met punten best even schrikken, maar vele handen maken licht werk en ze weten dat ze het voor het goede doel doen.

De door de inwoners van Almere ingeleverde waardepunten zullen worden verzilverd voor pakken koffie die worden gedoneerd aan het Voedselloket Almere. Dit jaar is het streven om minimaal 1.000.000 punten op te halen, wat goed zal zijn voor tenminste 2.000 pakken Douwe Egberts koffie. Douwe Egberts steunt de actie en heeft toegezegd alle donaties met 15 procent te verhogen. Alleen bij deze actie kunnen de waardepunten weer omgezet worden voor pakken koffie.

Inwoners van Almere kunnen hun waardepunten, bij voorkeur geteld per 1000, vanaf 30 januari tot en met 19 maart inleveren op 15 adressen in Almere, waaronder de bibliotheken in Almere en diverse supermarkten.

Op www.lionsclubalmereveritas.nl vindt u de complete lijst met adressen.

EINDE PERSBERICHT

EERSTE PERSBERICHT

Help het Voedselloket Almere met uw DE-waardepunten!

Lions Club Almere Veritas schiet net als vorig jaar het Voedselloket Almere (VLA) te hulp met het inzamelen van Douwe Egberts waardepunten. De door de inwoners van Almere ingeleverde waardepunten zullen worden verzilverd voor pakken koffie die worden gedoneerd aan het Voedselloket Almere. De actie heeft vorig jaar ruim 850.000 punten opgeleverd wat goed was voor ruim 1.700 pakken koffie. Dit jaar is het streven om minimaal 1.000.000 punten op te halen wat goed zal zijn voor tenminste 2.000 pakken Douwe Egberts koffie.

Geselecteerde gezinnen, huishoudens en alleenstaanden kunnen wekelijks bij de VLA supermarkt terecht, waar zij voedselproducten ontvangen, die merendeels door producenten en distributeurs van levensmiddelen beschikbaar worden gesteld. Bedrijven zijn tegenwoordig veel minder bereid de Voedselbank producten te schenken dan in andere jaren. Douwe Egberts steunt deze actie en heeft toegezegd alle donaties met 15 procent te verhogen. Alleen bij deze actie kunnen de waardepunten weer omgezet worden voor pakken koffie.

Inwoners van Almere kunnen hun waardepunten, bij voorkeur geteld per 1000, vanaf 30 januari tot en met 19 maart inleveren op 14 adressen.

EINDE PERSBERICHT